22 maart 2010

PostHeaderIcon Savvas

Afgelopen zondag hebben wij bij Savvas gegeten. Een gezellig Grieks buurtrestaurant. Het eten is daar beter dan in Griekenland zelf, zonder iets van de autenticiteit in te leveren (weten wij nu). Wij hadden er al eerder gegeten, dus ik wist al van te voren wat het worden zou: Mezze!
Ik had gekozen voor het menu van de chef: een keuze aan diverse mezze, met vooraf een kippen-citroen soepje, Kotosoupa. Hierna kwam het echte werk. Onze tafel werd volgezet met allemaal verschillende hapjes. Dit keer dus de keuze van de chef. Zelf had ik een andere gemaakt, maar zo eet je nog eens wat anders.
Wat stond er op tafel: Tzatziki, Florinis, Spanakopita, Dolmades, Gigantes, Briam, Soutsoukakia, Kotopoulo Boutakia,Gyros, Luganiko tiganito, Ingemaakte kool en natuurlijk patat en brood.
Ik had als toetje Kefaita, bladerdeeg gebak gevuld met een notenmengsel en honing met vanille-ijs en een toefje slagroom. Het toetje had van mij wel wat groter gemogen. Ik ben gek op dat zoete gebak sinds onze reizen in het Midden Oosten. Erbij dronken wij Griekse huiswijn en Grieks bronwater. Het was dezelfde wijn die wij ook in Griekenland gedronken hebben. Al met al een smakelijke avond.

2 reacties:

WijZwanen zei

Dat ziet er lekker uit. Is dat vlak bij het Amstelstation? Misschien ook eens een idee om te gaan eten met college.

Boontje zei

Als je klikt op de titel, kom je op de website van Savvas. Op de website moet je zo snel mogelijk klikken op het Nederlandse vlaggetje, anders blijf je die vervelende flash animatie zien. Het restaurant zit in de Eerste Van Swindenstraat, niet ver van het Tropenmuseum.

About Me

Mijn foto
Boontje
Ik maak al jaren lang foto's van mijn maaltijden. Het leek me leuk om er nu eens wat bij te schrijven. Dus niet alleen de foto's, maar ook waar ze gemaakt zijn en wat er op het bord ligt. Dit blog gaat hoofdzakelijk over eten. Over dat wat ik gegeten heb, dat wat ik nog wil eten en meer. Het is geen recepten blog!
Mijn volledige profiel tonen