10 maart 2010

PostHeaderIcon Moussaka

Ik maak al vele jaren thuis Moussaka. Ik doe dat met een recept van Hugh Jans en op het gevaar dat ik menig Griek tegen de schenen schop, dat is de lekkerste Moussaka!
In de Ouzerie hebben wij Moussaka gegeten en die was wel aardig. De dag erna aten wij in een Grieks restaurant Moussaka want wij wilden vergelijken. Dat werd bovenstaande Moussaka en dat was geen succes.
In de beide Moussaka's die wij gegeten hebben wordt aardappel gebruikt. In mijn recept (van Hugh Jans dus) alleen aubergine. De opbouw van de Griekse Moussaka is onderop een gehaktmengsel met kruiden, een dun laagje aubergine, daar bovenop een laag aardappelschijfjes en daar weer bovenop een dikke bechamel die getopt wordt met een dunne tomatensaus. Mijn recept bestaat uit een laagje gehakt met kruiden, een laagje aubergine, een laagje bechamel en dan weer een laagje gehakt, laagje aubergine, laagje bechamel en tot slot een topping van geraspte kaas en geen aardappel. Ik weet niet wat nu authentiek is, maar de mijne is echt lekkerder, probeer het maar.

0 reacties:

About Me

Mijn foto
Boontje
Ik maak al jaren lang foto's van mijn maaltijden. Het leek me leuk om er nu eens wat bij te schrijven. Dus niet alleen de foto's, maar ook waar ze gemaakt zijn en wat er op het bord ligt. Dit blog gaat hoofdzakelijk over eten. Over dat wat ik gegeten heb, dat wat ik nog wil eten en meer. Het is geen recepten blog!
Mijn volledige profiel tonen