13 maart 2010

PostHeaderIcon Restaurantweek: Chang-i

Ter ere van de restaurantweek hebben wij gegeten bij Chang-I. Een chinees restaurant met pretenties. Dat blijkt uit de website (klikken op de titel van dit bericht) maar ook uit het menu zoals dit op hun website staat. Ik was dus wel nieuwsgierig. Chang-i is geen goedkope chinees, zoveel was wel duidelijk, maar is het eten de prijs waard. De restaurantweek is een prima gelegenheid om dat uit te proberen. Hierboven het menu.
Met de amuse werd meteen de toon gezet: heldere misosoep met tahoe en shitake. Een half glaasje met wel smakelijke maar niet bijzondere lauwe soep.  Daarna kwamen de voorgerechten. Er werd ook nog de gelegenheid geboden om een extra tussengerecht te bestellen, mar daar hebben wij geen gebruik van gemaakt. Net een dure vakantie achter de rug, dus we moeten zuinig zijn :-)
De voorgerechtjes zagen er prachtig uit. In niets doet de presentatie denken aan onze buurtchinees. We kregen een lekkere gamba, een flauw tongrolletje dat wel erg gaar was, en een overheerlijke sushi, hier sandwich genoemd van rijst, zalm en tonijn. Dat schept verwachtingen voor het vervolg, de Hereford ribeye.
Chang-i is duidelijk een restaurant voor vleeseters. Wij kregen een royale plak ribeye met een miezerig (maar wel weer mooi) takje groen en een likje saus.
Ik had graag wat meer groente bij mijn eten gehad en dan wat minder vlees. Het was een dikke plak, niet al te mals vlees, pech?  Op de foto is goed het kleine stukje groen te zien en dat het echt een dikke plak vlees was. Ik denk dat dit gerecht beter tot zijn recht komt als het vlees wat dunner gesneden wordt en meer van de lekkere saus met vijf kruidenpoeder.
Het dessert was een plaatje. Een half bolletje hard kokos ijs, een wolkje kerrie mousse en een lepeltje aardbeien met balsamico en muntblad gegarneerd met druppels chocoladesaus en een gebakken spaghettistengel van deeg. Met het ijs was, buiten dat het hard was, niets mis. De kerriemousse was vreemd, een soort mascarpone met kerrie, maar niet vies. Het kleine lepeltje aardbeien heerlijk.

Chang-i heeft zijn visitekaartje gegeven. Het was een menu van wisselende kwaliteit en zeker niet Chinees zoals wij die kennen van de buurtchinees. Het menu deed eerder aan als fusion. Invloeden vanuit Japan maar ook de gewone Franse keuken met een oriƫntaalse "twist". Misschien dat we nog eens gaan, maar dan a la carte.

0 reacties:

About Me

Mijn foto
Boontje
Ik maak al jaren lang foto's van mijn maaltijden. Het leek me leuk om er nu eens wat bij te schrijven. Dus niet alleen de foto's, maar ook waar ze gemaakt zijn en wat er op het bord ligt. Dit blog gaat hoofdzakelijk over eten. Over dat wat ik gegeten heb, dat wat ik nog wil eten en meer. Het is geen recepten blog!
Mijn volledige profiel tonen