11 april 2010

PostHeaderIcon Ernst Sillem Hoeve I

Een van onze favoriete hotels is de Ernst Sillem Hoeve in Den Dolder. De kamers zijn - hoewel niet groot - prima verzorgd. Er is gratis draadloos internet en het eten is altijd prima. Toen wij dus een aanbieding tegenkwamen waarbij wij voor slechts 270 euro een verzorgd tweedaags arrangement konden boeken, twijfelden wij dan ook geen seconde.
Dit jaar met Pasen waren wij dus in Den Dolder. Hierboven het menu van onze eerste dag.
Het diner begon met een amuse van heilbot met gerookte zalm.
Gevolgd dooreen salade van gebakken stukjes kip met nootjes en gegrilde courgette.
Het hoofdgerecht was gegrilde kalfsentrecote met knofllokjus en pancetta, op een bedje van knapperige boontjes en puree. Ten overvloede werd er ook nog een bakje aardappelgratin bij gegeven. Volgens mij overbodig, want de hoofdschotel was op zich ruim voldoende ook vond ik de gratin niet passen, die hebben wij dan ook laten staan. Dat kan ik niet zeggen van het toetje:
een "citroentaartje met een vulling van mango en een bolletje citroenijs met een romige vla in een glaasje en een lik passievruchtsaus. Een lekker frisse bol citroensorbetijs op een zacht taartje gevuld met een creme van mango en sinaasappelstukjes. Erg lekker een prima afsluiting van een lekkere maaltijd.

0 reacties:

About Me

Mijn foto
Boontje
Ik maak al jaren lang foto's van mijn maaltijden. Het leek me leuk om er nu eens wat bij te schrijven. Dus niet alleen de foto's, maar ook waar ze gemaakt zijn en wat er op het bord ligt. Dit blog gaat hoofdzakelijk over eten. Over dat wat ik gegeten heb, dat wat ik nog wil eten en meer. Het is geen recepten blog!
Mijn volledige profiel tonen