19 december 2010

PostHeaderIcon Egypte: Mena Oberoi Palace Hotel

De volgende dag begon goed in het stijlvolle restaurant van het Mena Oberoi Palace Hotel. Een oud jachtslot van een Pasja. Op mijn bord een croissant, granaatappelpitjes, meloen, kiwi en verse zelfgemaakte yoghurt mert een heerlijke zachte smaak. Erbij een glas Kerkadeh, Hebiscus "sap". Eigenlijk een soort thee van Hebiscusbloemblaadjes met een licht zure en frisse smaak.
's Ochtends vertrokken we voor een bezoek aan de piramide van Djoser en een aantal Mastaba's. Oudheden maken hongerig, tussen middag zijn we gestopt bij een falafel tentje waar we voor het kapitale bedrag van 3,50 een falafel en een flesje water (voor 8 personen)  kochten.
Na rijp beraad besloten we om 's avonds in het Mena Oberoi te eten. Mijn menu bestond uit mezze,  baba ghanoesh, hummus, dolmas, feta, zuur en olijven,
tahin en met plat brood
Gevolgd door een aubergineschotel met rijst. Erbij dronken we Egyptische wijn.
Het was een passende afsluiting van een mooie dag.

0 reacties:

About Me

Mijn foto
Boontje
Ik maak al jaren lang foto's van mijn maaltijden. Het leek me leuk om er nu eens wat bij te schrijven. Dus niet alleen de foto's, maar ook waar ze gemaakt zijn en wat er op het bord ligt. Dit blog gaat hoofdzakelijk over eten. Over dat wat ik gegeten heb, dat wat ik nog wil eten en meer. Het is geen recepten blog!
Mijn volledige profiel tonen