26 april 2010

PostHeaderIcon Bursa: lunch in het park en diner

Aangekomen in Bursa werden wij meteen naar een restaurant in het park gebracht. Een prachtige locatie en ook het eten was niet slecht. Het bestond uit een menu van salade, börek, een soort loempia van filodeeg gevuld met kaas en drie köfte met boterrijst.
Ik heb twee van mijn köfte (die best lekker waren) aan de zwerfkatten gevoerd die in het restaurant rondhingen.
Het eet toch niet zo lekker als je die hongerige beestjes ziet. Inmidels heb ik kattevoer gekocht en kan ik de katten dus hun eigen voer geven. Als toetje kreeg ik verse aardbeien. De aarbeien zijn harder dan in Nederland, maar goed van smaak.
's Avonds in het hotel werden wij vergast op soep, een stoofschotel van lam met rijst, sla enen keuze uit fruit of profiterolles.
Ik heb het fruit gekozen. Bij het fruit zaten ook kleine, harde, groene pruimen die vreselijk zuur waren. Ik heb ze aan mijn buurvrouw gegeven, te zuur voor mij.
Het ontbijt de volgende dag was niet zo overvloedig als in Istanbul, maar nog altijd lekker. Ik heb ontbeten met yoghurt en honing, olijven, kaas een appel en een sinaasappel.

0 reacties:

About Me

Mijn foto
Boontje
Ik maak al jaren lang foto's van mijn maaltijden. Het leek me leuk om er nu eens wat bij te schrijven. Dus niet alleen de foto's, maar ook waar ze gemaakt zijn en wat er op het bord ligt. Dit blog gaat hoofdzakelijk over eten. Over dat wat ik gegeten heb, dat wat ik nog wil eten en meer. Het is geen recepten blog!
Mijn volledige profiel tonen