26 april 2010

PostHeaderIcon Istanbul: lekker eten

Het restaurant van ons hotel heeft het meest van een kantine, waar iedereen luidruchtig zijn eten verorbert. Maar dat eten is prima! Het bestaat uit een ruime keuze van diverse salades, linzen, bonen, olijven, dolmas, twee soorten rijst, een met kekererwten en rode rijst. Twee soorten vlees, geroosterde kippebouten en een runderstoofpot, nog wat groentegerechten, warm en koud, yoghurt en heel veel gebak.
Ik ben de laatste tijd niet zo "vlezig" en heb dus uitgebreid geput uit de salades, yoghurt variaties en bonen plus niet te vergeten: het gebakl!Hieronder mijn toetje. Gevulde vijg met roomcustart, cake met aardbeiengelei, twee zoete koekjes en een gebakken cakeje met suikerstroop. Ik heb de calorieën maar niet geteld......
Niet alleen het avondeten is zo uitgebreid, het ontbijt is net zo overvloedig. Zeker tien soorten olijven, diverse soorten feta, diverse broodsoorten, tomaten, komkommer, eieren, een soort overschotel van mozzarella en tomaat die heerlijk rook maar die ik heb laten staan en nog veel meer. Na gisteren wil ik vandaag kalm aan doen, nog even en ik groei dicht.
Onderweg in Istanbul kwamen wij een koffiehuis tegen met de naam Mado. Dat moesten wij natuurlijk fotograferen. Wij hebben er een potje rode peper gekocht met een Mado etiket. De eigenaar vertelde ons dat zijn Mado staat voor MachrachBodrum (dit woord is niet juist het moet het Turkse woord voor ijs zijn) Ma komt van de plaats waar hij vandaag komt. Do zijn de eerste twee letters van het Turkse woord voor IJs.
Ook 's avonds was het eten weer even overvloedig en lekker. Ik heb het bij een keuze uit het saladebuffet gelaten en afgesloten met een paar heerlijke chocoladegebakjes. Dat beloofd wat voor de rest van de vakantie!

0 reacties:

About Me

Mijn foto
Boontje
Ik maak al jaren lang foto's van mijn maaltijden. Het leek me leuk om er nu eens wat bij te schrijven. Dus niet alleen de foto's, maar ook waar ze gemaakt zijn en wat er op het bord ligt. Dit blog gaat hoofdzakelijk over eten. Over dat wat ik gegeten heb, dat wat ik nog wil eten en meer. Het is geen recepten blog!
Mijn volledige profiel tonen