19 juli 2008

PostHeaderIcon Folklore

Wie veel uit eten gaat, heeft nog meer te vertellen. Folkore. Zo noem ik deze manier van wijn presenteren. Ooit in een grijs verleden, toen oude wijnen nog betaalbaar waren, kon het zin hebben om wijn liggend in een mandje te presenteren. Tegenwoordig is dat niet meer nodig. De wijn in dit mandje is een tamelijk jonge Franse wijn. Flauwekul om die in zo'n onmogelijk mandje te presenteren. Ze hebben het wel geweten. Natuurlijk kon ik niet met het mandje overweg. Resultaat: een prachtige grote rode vlek!

3 reacties:

Anoniem zei

Ik snap er niets van. Je opent toch een fles als hij uit het mandje is? Of heb je met mandje en al ergens tegen aan gebotst?

Boontje zei

Nee, je schenkt met het mandje met de fles er in! Nou, dat kan ik dus niet. Mocht het nog een keer voorkomen dan zal ik de fles eerst uit het mandje halen. Het was wel een hele mooie rooie vlek in een verder schitterend wit tafelkleed. (Zouden ze die eruit gekregen hebben?)

Anoniem zei

Ik denk het wel! Ik hoef ook geen wijn in zo'n mandje.

About Me

Mijn foto
Boontje
Ik maak al jaren lang foto's van mijn maaltijden. Het leek me leuk om er nu eens wat bij te schrijven. Dus niet alleen de foto's, maar ook waar ze gemaakt zijn en wat er op het bord ligt. Dit blog gaat hoofdzakelijk over eten. Over dat wat ik gegeten heb, dat wat ik nog wil eten en meer. Het is geen recepten blog!
Mijn volledige profiel tonen