22 oktober 2008

PostHeaderIcon Speulderbos IV: zoet, zoet en nog eens zoet!

De derde dag konden we een menu van de á la carte kaart kiezen. Er waren te weinig reserveringen voor het restaurant, dus werd onze maaltijd in het Grand Cafe geserveerd. Ik had als voorgerecht Pastrami gekozen. Pekelvlees. Ik had hele goede herinneringen aan de Pastrami in Turkije. Het leidde daar zelfs tot een verhit gesprek met een disgenoot die beweerde dat Pastrami een Griekse uitvinding was. (Alle goeds komt toch uit Griekenland?) Daar noemen ze het Pasturna. Het is van origine geen Grieks en ook geen Turks gerecht: het is Roemeens. Ook is het overduidelijk geen Veluws streekgerecht. Wat ze in het Bilderberg Hotel het Speulderbos "Pastrami" noemen, heeft het meeste weg van flauw varkensvlees (bosvarken?). Varkensvlees dat even opgepept is met zoet aangemaakte rucola en versierd met een stokje van gebakken deeg. Ik heb het niet geproefd, ik had genoeg aan de zoete frambozensaus die als versiering op het bord gedruppeld was. Waarom telkens een zoet garnituur? Een groot bord kan geen mislukking verbergen. Mijn hoofdgerecht was wild zwijn filet. Ik kreeg dit grote bord, met weinig. Een - overigens smakelijk stoofpeertje - een miezerig stukje droge ontbijtkoek, 4 kleine plakjes vlees en een handvol rozijnen verstopt in een ietsie pietsie aardappelpuree. Het was zo zoet dat ik het heb laten staan. Hieronder een foto van de gefileerde puree, of moet ik zeggen vermomde rozijnen?Maar zoals we al eerder gemerkt hadden: het toetje was weer heerlijk. Ze noemden het een taartje van Mascarpone in het menu, maar het bleek een klein "taartje" van mascarpone met amandelschaafsel, een glaasje bosbessencompote en een amuselepel met vanilleijs.
Slot conclusie: je kan geweldig slapen in het Speulderbos. Mooie ruime kamer met minibar, koffie en theefaciliteiten (senseo met een ondrinkbare melange, en waterkoker). Een echt tweepersoonsbed en geen lits jumeaux! Het ontbijt is niet slecht al heb ik het wel eens beter gehad. Maar dineer er niet! Het diner is in verhouding tot de prijs (40 euro en 27,50 voor een tapasdiner) schandelijk duur in verhouding tot de geboden kwaliteit. Van een hotelketen waar ook De Kersentuin en Lauswold deel uitmaken had ik veel beter verwacht!

1 reacties:

Anoniem zei

Gelukkig ben je wel weer aan het eten geslagen. Ik dacht: "Die meid eet helemaal niet meer"!

About Me

Mijn foto
Boontje
Ik maak al jaren lang foto's van mijn maaltijden. Het leek me leuk om er nu eens wat bij te schrijven. Dus niet alleen de foto's, maar ook waar ze gemaakt zijn en wat er op het bord ligt. Dit blog gaat hoofdzakelijk over eten. Over dat wat ik gegeten heb, dat wat ik nog wil eten en meer. Het is geen recepten blog!
Mijn volledige profiel tonen