20 oktober 2008

PostHeaderIcon Bilderberg Hotel Het Speulderbos

Het afgelopen weekeinde waren wij in Garderen. In Hotel Het Speulderbos. Het hotel ligt aan de rand van het bos in een mooie omgeving. Met de kamer is niets mis, maar er wordt bezuinigd op het eten. En dat is helemaal verkeerd. Wij hadden een tapasdiner besteld. Het was matig. Weinig spannends, maar vooruit. Hierboven ons voorgerecht op de eerste dag.Hierna kregen wij een salade met dorade en een broodje met geitenkaas, noten en honing. Lekker maar erg zoet. Deze kok houdt van zoet, zou later blijken. Hij houdt erg veel van zoet!De derde gang bestond uit oneetbare paella die ik na een klein hapje, heb laten liggen er bovenop lagen twee zo droog en taai uitziende mosselen dat ik ook die aan mij heb laten voorbijgaan. De geroosterde paprika ging wel, de Albondigas ook. De plakjes varkensvlees waren zeer matig. Het toetje moest dus veel goed maken.Zoals gezegd, de kok houdt van zoet. Hij houdt er niet alleen van. Hij maakt hele lekkere toetjes en gebak. Wij kregen een stuk chocoladetaart met een soort chocoladesaus, een bolletje slagroom, een framboos een aardbei en een braam.

Mijn advies aan het Speulderbos: zoek een andere kok voor het voor- en hoofdgerecht en laat deze kok zich uitleven op de desserts, het gebak en andere versnaperingen. Want die zijn erg lekker!

0 reacties:

About Me

Mijn foto
Boontje
Ik maak al jaren lang foto's van mijn maaltijden. Het leek me leuk om er nu eens wat bij te schrijven. Dus niet alleen de foto's, maar ook waar ze gemaakt zijn en wat er op het bord ligt. Dit blog gaat hoofdzakelijk over eten. Over dat wat ik gegeten heb, dat wat ik nog wil eten en meer. Het is geen recepten blog!
Mijn volledige profiel tonen