5 mei 2010

PostHeaderIcon Efese en Pamukkale

Na het ontbijt, dit keer met twee soorten feta, vertrokken voor Efese en Pamukkale. (Het reisverhaal is te volgen via zijnwijdat hier doe ik alleen verslag van mijn maaltijden.) Na de bezichtiging van Efese werd er een omweg gemaakt voor een - volgens onze gids - heel speciaal restaurant. En ik moet zeggen, het eten was eenvoudig maar lekker.
De specialiteit van het huis was de appelmarmalade en een dikke, vette, boterige yoghurt. Niet te koop in potjes, omdat het niet houdbaar is, het wordt iedere dag vers gemaakt. Het is een heerlijke, zoete combinatie die als voorgerecht gegeven wordt met brood.
Hierna kregen wij diverse soorten pide: brood met beleg van kaas en kruiden en lamsgehakt.
Dit werd gevolgd door rijst met kebab.

Het dessert was een appeltje. Ik heb dat voorbij laten gaan, daar stond mijn hoofd niet naar.
's avonds kwamen wij na een vermoeiende dag (twee belangrijke bezienswaardigheden) aan bij ons hotel in Pamukkale. na ons even opgefrist te hebben konden wij meteen aanschuiven voor het avondeten.
Gemengde salade, olijven, rode koolsla, rucola, aybergines, een gevulde paprika met rijst, erwtjes met champignons (die niet lekker waren) en yoghurtdressing.
Als hoofdgerecht koos ik voor vegetarische frikandellen van couscous met kruiden, gebakken aubergine met tomaat, brood en feta. Als je zo overvloedig luncht eet je vanzelf 's avonds minder. Ook bij het dessert heb ik mij ingehouden.
Nou ja, ingehouden..... ik moest natuurlijk wel de diverse soorten gebak uitproberen en vergelijken. Je ziet hier: cake met maanzaad en jam, chocoladepudding met cocos (flauw) chocoladecake(donker, maar flauw), amandelcake, en een stuk lekkere donkere cake met noten. Daar was helaas niets meer van over anders had ik vast nog een stukje gehaald.  Het Iqbal de Luxe Hotel in Istanbul is nog steeds winnaar. Weinig ambiance, maar heerlijk voedsel.

0 reacties:

About Me

Mijn foto
Boontje
Ik maak al jaren lang foto's van mijn maaltijden. Het leek me leuk om er nu eens wat bij te schrijven. Dus niet alleen de foto's, maar ook waar ze gemaakt zijn en wat er op het bord ligt. Dit blog gaat hoofdzakelijk over eten. Over dat wat ik gegeten heb, dat wat ik nog wil eten en meer. Het is geen recepten blog!
Mijn volledige profiel tonen