13 mei 2010

PostHeaderIcon Vliegtuigvoedsel Turkish Airlines II en III

Er zijn weinig vliegtuigmaatschappijen die echt het belang van goed voedsel inzien. Misschien als je businessclass vliegt dat je wat behoorlijks krijgt, maar meestal is het prut. Maar er zijn uitzonderingen. Ik bewaar hele goede herinneringen aan Lufthansa. Prima service en uitstekend voedsel (maar vliegen niet rechtstreeks vanaf Schiphol) en daar voeg ik nu Turkish Airlines aan toe. Op de korte vlucht van Antalya naar Istanbul (een uur) werden we door zeer efficiƫnte stewardessen bediend. (Die van de heenvlucht waren nogal onhandig en vergaten een paar rijen passagiers te bedienen tot er gereclameerd werd.)
Het was een echte lunch. Een fors broodje gezond (vergelijk dit broodje eens met de miezerige bolletjes van de KLM op deze site), een bakje vruchtenyoghurt en mineraalwater. Daarnaast kregen we nog koffie of thee. Het broodje was prima. Niet bijzonder, maar zeker niet slecht.
Eenmaal aangekomen in Istanbul moesten we nog wel twee uur zien door te brengen. Eenmaal in het vliegtuig, werden we weer verrast met een prima avondmaaltijd. Het is geen restaurant eten, maar gewoon goed vliegtuig voedsel. Een warm broodje, en een aantal bakjes, een metalen bestek het gebruikelijke bekertje mineraalwater en een klein flesje Turkse wijn.
Ik had gekozen voor de zalm (een vegetarische keuze was er niet, jammer) met wortel en courgette. Er was een pittige tomatensalsa met hummus, chocoladevla, crackers met boter en kaas, plus het eerder genoemde brood, water en wijn.

Na een voorspoedige vlucht kwamen we aan in Amsterdam. Ik ben nog wel even op de weegschaal gaan staan, zou ik echt aangekomen zijn? Met een zucht van verlichting stapte ik er af. Geen grammetje erbij! Dankzij de salades denk ik dan maar.

0 reacties:

About Me

Mijn foto
Boontje
Ik maak al jaren lang foto's van mijn maaltijden. Het leek me leuk om er nu eens wat bij te schrijven. Dus niet alleen de foto's, maar ook waar ze gemaakt zijn en wat er op het bord ligt. Dit blog gaat hoofdzakelijk over eten. Over dat wat ik gegeten heb, dat wat ik nog wil eten en meer. Het is geen recepten blog!
Mijn volledige profiel tonen