13 mei 2010

PostHeaderIcon Antalya

De dag begon zoals gewoonlijk met een stevig ontbijt: volle yoghurt met honing, kaas met verse kruiden en twee broodjes. Er bij maar niet op de foto, sterke zwarte Turkse thee uit de samovar. Vooral de Turkse yoghurt is een feest, er is ook geen dag voorbij gegaan zonder yoghurt. Ik denk overigens wel dat het vetgehalte wat hoger is dan de yoghurt waar ik thuis de dag mee begin. Natuurlijk moest er ook weer geluncht worden. het was zelfs een doorlopende grap, als de gids het programma voor de dag  vetelde, riepen wij "en voor de lunch......."
Die lunch was duidelijk belangrijk. Wij zijn natuurlijk niet gewend om dagelijks warm te lunchen en zeker niet zo overvloedig als op deze reis. Er werd weer eens geluncht in wat ik een vreetschuur noem: een groot - op zich niet lelijk - houten gebouw gericht op zoveel mogelijk toeristen in zo kort mogelijke tijd volstoppen. Er was dus weer een buffet.
Vandaag begon ik met soep met daarna een keuze uit het saladebuffet.
Als dessert koos ik een stuk amandeltaart.Ik heb wel eens betere amandeltaart gegeten. Deze was overwegend zoet. Nu de reis tegen het einde loopt wordt ik wat matiger in mijn keuzes. Zo langzamerhand weet ik het wel, het eten komt toch vaak op hetzelfde neer.

Daarom koos ik in Antaya eens wat anders, verse kruiden met een yoghurtsausje. Op mijn bord liggen dille, basilicum, selderij, munt en rucola.
Er was weinig dat mij aantrok bij het avondbuffet, dus heb ik het gelaten bij cacik (yoghurt met komkommerstukjes) en gebakken aubergine.
En als dessert, voor de laatste keer cakejes in suikerstroop. Morgen vliegen we terug naar Amsterdam. Eerst van Antalya naar Istanbul om daarna van Istanbul naar Amsterdam te vliegen.

0 reacties:

About Me

Mijn foto
Boontje
Ik maak al jaren lang foto's van mijn maaltijden. Het leek me leuk om er nu eens wat bij te schrijven. Dus niet alleen de foto's, maar ook waar ze gemaakt zijn en wat er op het bord ligt. Dit blog gaat hoofdzakelijk over eten. Over dat wat ik gegeten heb, dat wat ik nog wil eten en meer. Het is geen recepten blog!
Mijn volledige profiel tonen