6 maart 2009

PostHeaderIcon Restaurantweek: Freud

Donderdag was Freud aan de beurt voor een bezoekje. Een restaurant dat al een tijdje op mijn verlanglijstje stond vanwege de opgetogen verhalen van collega's en het sympathieke doel van het restaurant. Mensen die meer willen weten moeten maar op de link in de titel van deze posting klikken. Het werd een onvergetelijke avond, maar niet zoals wij verwacht hadden, daarover straks meer. Eerst het eten! Het begon met een voorgerecht van drie mosselschelpjes: mosselen met verschillende "vullingen" van dille, mierikswortel, prei, salie en mul met gerookte lamsham en bietjessla. het werd gevolgd door een smakelijk tussengerecht bestaande uit een aardappelsoepje met truffelpasta en limoen, kervel en knoflookolie.Het menu bestond overigens niet uit 5 gangen (zoals aangekondigd door Freud op de website van DiningCity), maar vier. Een extra'tje want de afspraak is dat de deelnemende restaurants aan de restaurantweek drie gangen voor 25 euro serveren. Na de soep kwam het hoofdgerecht:Reebiefstuk, aardappelrouleau (een soort taartje van aardappelpuree met een korstje van dun geschaafde wortelplakjes), een "gemarineerd" spitskoolblaadje met daarin broccolimousse en een calvadossaus. Ter afsluiting heerlijke Chocoladetaart en chocolademousse met gestoofde peer.Een lekkere chocolademousse met kleine stukjes noot, een goede chocoladetaart en een (wat minder) peertje en cranberry's. Tevreden verlieten wij de zaak. Tot wij thuis kwamen: daar werd Ruud acuut ziek. Heftig braken, diarree etc. Voedselvergiftiging! Hij had een mossel die hij taai vond aan de kant gelegd en die is hoogstwaarschijnlijk de boosdoener. Een nare afsluiting van een op zich een aardige avond. Ik denk niet dat we weer zo snel naar Freud zullen gaan, Ruud is nog steeds trillerig van gisteren en dat niet van ontroering!
NB: ik ben net gebeld door Freud naar aanleiding van mijn opmerking op de site van diningcity. Ze waren geschokt.
Het is de eerste keer, iets dergelijks is hen nog nooit gebeurd en zij wilden laten weten dat zij het vreselijk vonden. De mosselen worden van het menu gehaald.

2 reacties:

WijZwanen zei

Wat naar! Kreeg je nog niet een gratis maaltijd aangeboden?

Boontje zei

Nee. Zij wilden wel een attentie aanbieden, maar die heb ik geweigerd. Het telefoontje met hun excuses vond ik wel genoeg. Trouwens we gaan morgen met vakantie en wat moet je dan met een bloemetje of zo iets? Wij gaan in Limburg vast nog wel lekker uit eten en mosselen? Dat doen wij nooit meer!

About Me

Mijn foto
Boontje
Ik maak al jaren lang foto's van mijn maaltijden. Het leek me leuk om er nu eens wat bij te schrijven. Dus niet alleen de foto's, maar ook waar ze gemaakt zijn en wat er op het bord ligt. Dit blog gaat hoofdzakelijk over eten. Over dat wat ik gegeten heb, dat wat ik nog wil eten en meer. Het is geen recepten blog!
Mijn volledige profiel tonen