18 maart 2009

PostHeaderIcon Neerlandia!

De laatste dag van ons verblijf in Limburg zijn wij gaan eten bij Chinees restaurant Neerlandia. De naam is alleen al een reden om eens te gaan kijken. Het is een Chinees wokrestaurant met vriendelijke bediening en dito prijzen. De eigenaaren komen uit China. Niet Hong Kong, maar 400 KM verwijderd van Shanghai, het Chinese platteland.De maaltijd begon met een bordje kippensoep, gevolgd door een oliebol met een stukje (varkens)vlees en een stukje "pangsit". Het was een z.g. "Wok of Teppan" maaltijd. Je mag zelf kiezen wat je wilt eten en de kok maakt dat voor je klaar waar je bij staat. Het restaurant is dus niet verantwoordelijk voor de vreemde keuzes die wij gemaakt hebben.Na de soep koos ik voor lamskarbonaadjes en garnalen van de grillplaat, klaargemaakt met knoflook, sojasaus en peper. Bij mij is een maaltijd nooit compleet als er geen groenten bij zijn, dus hierna koos ik voor deze gewokte groenten met tausi knoflooksaus.De maaltijd werd afgesloten met een zelf samengesteld chocolade/vanille ijsje met ananas en chocoladesaus.Al met al hebben we lekker gegeten voor weinig geld. Geen haute cuisine, maar wat wil je met een rekening die (Inclusief wijn en bier) beneden de 50 euro bleef!

0 reacties:

About Me

Mijn foto
Boontje
Ik maak al jaren lang foto's van mijn maaltijden. Het leek me leuk om er nu eens wat bij te schrijven. Dus niet alleen de foto's, maar ook waar ze gemaakt zijn en wat er op het bord ligt. Dit blog gaat hoofdzakelijk over eten. Over dat wat ik gegeten heb, dat wat ik nog wil eten en meer. Het is geen recepten blog!
Mijn volledige profiel tonen