3 maart 2009

PostHeaderIcon Restaurantweek: Indrapura

Gisteren begon de restaurantweek. Een evenement georganiseert door Diningcity.com. Gedurende de restaurantweek kan je in 174 Amsterdamse restaurants een drie gangen menu proeven voor 25 euro. Echte sterrenrestaurants zoals het Okura, La Rive en de Kersentuin vragen 35 euro. Een buitenkansje voor mensen die net zoals wij, graag iets willen proberen zonder de angst met een volle buik, maar met een lege portemonnee thuis te komen. Jammer genoeg waren de echte sterren restaurants al volgeboekt, dus geen Le Garage of Sophia, maar Indrapura.
Ruuds keuze.Het voorgerecht was een gestoomde loempia met kip en bamboescheuten en Hoi Sin saus, een prima combinatie. Het gerecht deed eerder Chinees dan Indisch aan, maar zeer smakelijk. Het werd gevolgd door een kleine rijsttafel met Ajam Setan, Babi Ketjap, Asinan, een gebakken maispasteitje (eigenlijk een soort oliebol met mais), Sambal goreng tempé, Saté Babi met pindasaus, Nasi Poetih en Nasi Koening.Teveel voor een bord, dus verdeelde ik het over twee borden. Op het tweede bord zie je de gekruide aardappeltjes. Het enige onderdeel dat mij niet kon bekoren. Voorgekookte mini krieltjes uit een pakje met kruiden. Dat kan ik zelf veel beter!De maaltijd werd afgesloten met een "limoen ijsje". Het was absoluut ijs, maar van een ongebruikelijke consistentie. Ik zag dat onze buren het ijsje lieten staan. Het was ook nogal hard en taai en omhuld door een onbestemd laagje van het een of ander op een bodem van een dun plakje cake.Ik heb nog aan de ober gevraagd of hij wist waar het ijs van gemaakt was en wat dat laagje er omheen was. Hij wist het ook niet en dat is jammer. Het was lekker fris na de maaltijd die best af en toe pittig was, maar ook weer niet té. Het was al met al een geslaagde kennismaking.
En nog is de koek niet op, want vrijdag gaan wij naar Restaurant Freud. Mijn keuze.
Ik verheug me nu al!

1 reacties:

Anoniem zei

Met dank voor uw review
Restaurant Indrapura

About Me

Mijn foto
Boontje
Ik maak al jaren lang foto's van mijn maaltijden. Het leek me leuk om er nu eens wat bij te schrijven. Dus niet alleen de foto's, maar ook waar ze gemaakt zijn en wat er op het bord ligt. Dit blog gaat hoofdzakelijk over eten. Over dat wat ik gegeten heb, dat wat ik nog wil eten en meer. Het is geen recepten blog!
Mijn volledige profiel tonen